Bazénová chemie Vodnář: Když se redakční systém a e-shop doplňují

Popularita nakupování na internetu významně roste a výhod on-line nákupů využívá čím dál tím více lidí, e-shopů přibývá. Konkurence roste a provozovatelé e-obchodů hledají nové způsoby, jak klienty zaujmou. Pestrý výběr kvalitního zboží již k úspěchu e-shopu nestačí. Vítězí ten, kdo vzbudí důvěru zákazníků a jejich pozornost připoutá výmluvným obsahem webu, kde zájemci naleznou rady, doporučení, články a informace a kde promptně obdrží odpověď na své dotazy a problémy. Této poptávce vychází vstříc model propojení e-shopu a informační www stránky.

 

 

 

Projekt Vodnář - bazénová chemie; foto: www.bazenovachemie.cz
Logo pojektu Vodnář - bazénová chemie; foto: www.bazenovachemie.cz

Příkladem úspěšné synergie e-shopu a informačního webu je projekt Bazénová chemie Vodnář, který využívá systémy od firmy NetDirect: FastCentrik pro e-shopMediaCentrik pro informační web. Jde o dokonalou ukázku souhry on-line obchodu a www prezentace, jež spolu komunikují a vzájemně se doplňují.

O projektu Bazénová chemie Vodnář jsme si povídali s provozovatelem internetového obchodu Bazenová chemie, panem Rudolfem Volným.

Ve Vašem e-shopu nabízíte bazénovou chemii značky Vodnář od výrobce M+H, Míča a Harašta s.r.o., s nímž úzce spolupracujete. V čem spočívá tato spolupráce?

Společnost M+H, Míča a Harašta s.r.o. se zabývá výrobou bazénové chemie, sama však své produkty přímo koncovým zákazníkům neprodává. Na základě letité spolupráce jsme vymysleli společný projekt, v jehož rámci vznikl webový portál a internetový obchod. Výrobce si nechal vytvořit webové stránky zaměřené na on-line poradenství v oblasti bazénové chemie. Za tímto účelem oslovil společnostNetDirect, jejíž produkt MediaCentrik pro redakční systém plně vyhovuje potřebám internetové poradny.

Informační web projektu Vodnář - bazénová chemie; foto: www.bazenovachemie.cz
Zatímco informační web, coby součást projektu Vodnář-bazénová chemie, využívá redakční systém MediaCentrik... ; foto: www.bazenovachemie.cz

Hledali jsme však řešení, které by pokrylo také potřeby koncových zákazníků, a proto jsme vytvořili internetový obchod, který je spuštěn na e-shop systémuFastCentrik, taktéž od společnosti NetDirect. V této on-line prodejně si může bazénovou chemii od výrobce M+H, Míča a Harašta zakoupit i jednotlivý koncový zákazník. Provozovatelem elektronického obchodu běžícího na adreseObchod.bazenovachemie.cz je společnost Santim Czech, s.r.o., která se zabývá internetovým marketingem a má na starosti distribuci zboží, tedy logistiku.

E-shop Vodnář-bazénová chemie; foto: www.obchod.bazenovachemie.cz 
... e-shop Obchod.bazenovachemie.cz , druhá část projektu Vodnář-bazénová chemie, je provozován na systému FastCentrik; foto: www.obchod.bazenovachemie.cz

Kde lze bazénovou chemii použít?

Bazénová chemie se používá jak u krytých bazénů, tak u bazénů venkovních či u vířivých van. Vždy je důležité mít na mysli, že na bazénovou vodu působí množství různých činitelů, ať už se jedná o klimatické podmínky, organické prvky nebo samotné složení vody. S pomocí bazénové chemie lze účinně předcházet různým nepříjemnostem s bazénovou vodou.

Podceňují majitelé bazénů péči o vodu?

My lidé jsme občas líní a právě lenost je nejčastější příčinou neefektivní péče o bazénovou vodu. Z preventivního hlediska je tedy důležitá zejména pravidelná aplikace bazénové chemie, abychom zbytečným nepříjemnostem, jako je tvorba řas, nežádoucí zabarvení či zápach vody, účinně předcházeli. Když totiž majitel bazénu nechá věci dojít tak daleko, vynaloží pak zbytečně značné množství finančních prostředků na odstranění nečistot nebo za opětovné napuštění bazénu.

Jaké chemické prostředky nalezne zákazník v e-shopu a jak je lze charakterizovat?

Internetový obchod nabízí čtyři řady produktů. Nejznámější, nejprodávanější a stále ještě nejpopulárnější u zákazníků jsou produkty na bázi chlóru, tedy chlorová bazénová chemie, kterou zřejmě všichni známe z veřejných koupališť a krytých bazénů. V posledních letech roste obliba bazénové chemie na bázi kyslíku, jež skýtá mnoho výhod a zajišťuje vyšší komfort při koupání. Malé povědomí zatím mezi zákazníky panuje o mnoha přednostech, jimiž se vyznačuje bazénová chemie bezchlorová. Je vhodná například vždy, když se v bazénu koupou děti, a hodí se také pro všechny alergiky.

  
Zboží přehledně členěné do kategorií a variabilní výběr z dostupných platebních metod vychází nakupujícím vstříc; foto: www.obchod.bazenovachemie.cz 

Poslední z produktových řad, které Obchod.bazenovachemie.cz nabízí, je skupina společných doplňků, jež zahrnuje veškerý sortiment související s bazénovou chemií. Zákazník zde nalezne přípravky upravující pH vody v bazénu, produkty zabraňující tvorbě a růstu řas nebo prostředky na čištění a mytí povrchů bazénů. 
V on-line obchodě lze zakoupit také výrobky určené svým složením výhradně pro malé bazény bez filtračního zařízení. E-shop Bazénová chemie Vodnář dále nabízí rozmanité příslušenství k bazénům, kam patří dávkovače na bazénovou chemii, bazénové síťky na nečistoty, atd.

Důraz tedy klademe na to, aby e-shop nabízel veškeré produkty související s péčí o vodu v bazénu.

Jak vysoké finanční prostředky vynaloží majitel bazénu na bazénovou chemii?

To záleží samozřejmě na mnoha faktorech, jako jsou typ filtrace, velikost bazénu, množství uživatelů bazénu, umístění bazénu apod., ale průměrně se jedná o 2 500 až 3 000 Kč na sezónu. Na náklady na provoz a údržbu se ptá každý nový majitel zahradního bazénu či jezírka. Těmto zájemcům je určena speciální sekce webu Bazenovachemie.cz, a tou je Naše kalkulačka. Kalkulačka na základě údajů o objemu bazénu a počtu měsíců, po které je v létě užíván, stanoví, jaké množství konkrétních přípravků si péče o kvalitu vody vyžádá. Kalkulačka navíc nabízí různé druhy produktů bazénové chemie od chlorové přes kyslíkovou až po bezchlorovou.


Kalkulačka pro výpočet nákladů na údržbu bazénu; foto: www.bazenovachemie.cz
Majitelům bazénů pomáhá kalkulačka pro výpočet množství přípravků nutných k údržbě bazénu; foto:www.bazenovachemie.cz

Čím by se měl majitel bazénu řídit při výběru bazénové chemie?

Bazén lze napustit jakoukoliv vodou, před jeho napuštěním je však zapotřebí provést testy vody. Každá voda totiž obsahuje jiné látky a podle toho se pak řídíme při výběru vhodné bazénové chemie. Například studniční voda bývá železitá a nevhodnou bazénovou chemií bychom mohli vodu znehodnotit. 
Nezkušený majitel bazénu by měl proto nejdříve provést test vody a podle typu vody pak může aplikovat vhodný chemický prostředek.

V čem spatřujete výhody propojení e-shopu s informačním webem?

Na informačním webu Vodnář – bazénová chemie (http://www.bazenovachemie.cz) zájemci naleznou odpovědi na veškeré otázky související s pořízením a údržbou bazénu či jezírka. Lidé, kteří chtějí na internetu nakoupit bazénovou chemii, se logicky pídí i po dobrých radách, jak si lze péči o bazén usnadnit. My jim hledanéinformace nabízíme, odpovídáme na jejich dotazy a je logické, že oni pak nakoupí u nás spíše než u konkurence.

FastCentrik: systém pro e-shopy, internetové obchody, tvorba e-shopu
Bazénová chemie Vodnář: redakční systém MediaCentrik a systém pro e-obchodování FastCentrik vzájemně bez problémů komunikují a zákazníci mají k dispozici e-shop a informační portál v jednom; foto: Vodnář - bazenová chemie
Projekt Vodnář-bazénová chemie využívá MediaCentrik, redakční systém pro www prezentace

Informační součást projektu Bazénová chemie Vodnář obsahuje články o vhodných řešeních konkrétních situací (řasy v bazénu, bazén napuštěný studniční vodou, úprava pH vody v bazénu, co dělat, když do bazénu naprší, zazimování a jarní čištění bazénu). Na webu nechybí ani podrobné návody na používání bazénové chemie a péči o bazén ke stažení ve formátu PDF. Na srozumitelnosti a obsažnosti návodů k použití si firma M+H, Míča a Harašta obzvláště zakládá.

Zákazníci také hojně využívají služeb naší internetové poradny. Prostřednictvím jednoduchého formuláře mohou zadat svůj konkrétní dotaz a formulář je vyzve i k zadání těch vlastností jejich bazénu, jež jsou pro posouzení situace a fundovanou odpověď nezbytné. Díky tomu jsme schopni dobře poradit bez zbytečných průtahů.

Často kladené otázky jsou i s návrhem řešení problému zveřejněny v sekciNejčastější dotazy. Figuruje zde např. návod, jak lze přejít z chlorové chemie na bezchlorovou, jak vybrat vhodný typ bazénové chemie pro specifické podmínky, jak odstranit z bazénu řasy či „manuál pro úplné začátečníky“, který poradí co a jak je třeba po zakoupení bazénu udělat.

Jak Vám ve Vašem podnikání pomáhá e-shop systém FastCentrik a redakční systém MediaCentrik?

Práci nám velmi ulehčují právě systémy MediaCentrik a FastCentrik díkyautomatizaci procesů mezi elektronickým obchodem a webem. Zákazníkovi se tak nabízí informační stránka o bazénové chemii a e-shop v jednom. Velmi přívětivá z hlediska internetového podnikání je také administrace internetového obchodu přizpůsobená pravidlům SEO. Stejně tak i propojení e-shopu s ekonomickým systémem POHODA, který zjednodušuje logistické procesy v rámci účetnictví a zákazníka informuje o skladových možnostech, se ukazuje jako mimořádně užitečné. Veškeré tyto moderní a promyšlené aplikace nám tak dovolují soustředit se na potřeby našich zákazníků.


Články o všem pro bazén; foto: www.bazenovachemie.cz
Kupující nehledají pouze zboží, ale i dobré rady, tipy a návody na údržbu bazénu. Projekt Vodnář-bazénová chemie jim vychází vstříc; foto: www.bazenovachemie.cz

Čím motivujete návštěvníka e-shopu k nákupu?

Velký důraz klademe na péči o zákazníka. Klient se může bez problému obrátit přímo na výrobce, který dokáže v oblasti bazénové chemie poradit nejlépe. Samozřejmostí je doručení objednaného zboží nejpozději do 48 hodin; výjimku tvoří objemnější balení, u kterých dochází k individuální domluvě.

Jak přistupujete k internetovému marketingu?

Co se internetového marketingu týká, věnujeme se mu každý den. Snažíme se využívat veškerých marketingových nástrojů a možností optimalizace stránek pro vyhledávače v rámci systémů FastCentrik a MediaCentrik. Registrujeme se do klasických katalogů, porovnávačů zboží, zařazujeme výrobky Vodnář do porovnávačů umožňujících filtrovat zboží podle značky. Neopomíjíme PPC kampaně, bannerové reklamy a přispíváme také články o bazénové chemii do médií. Samozřejmostí je pro nás zapojení se do projektů typu Ověřeno zákazníky na Heureka.cz, zveřejnili jsme taktéž profil TOPlistu – statistiky návštěvnosti našich webových stránek, což vnímáme jako projev otevřenosti vůči zákazníkům. Pro stálé zákazníky funguje bonusový systém ať již v podobě přímých slev nebo motivačních slevových kuponů.

Jaké jsou Vaše plány na rozvoj projektu Bazénová chemie Vodnář?

Plánujeme rozšíření webu o nové moduly tak, aby ještě lépe vycházel vstříc našim klientům. Zvažujeme také, zda rozšířit síť výdejních míst, kde si zákazníci mohou v případě zájmu zboží osobně vyzvednout. Pro úspěšný rozvoj obchodu je nezbytné rychle reagovat na požadavky a problémy nakupujících a vycházet jim vstříc.


Děkuji Vám za rozhovor a přeji mnoho úspěchů ve Vašem on-line podnikání